Kenapa Deduction Failed

why 1

Selaku ejen Cuckoo yang sah. Kami selalu mendapat persoalan daripada pelanggan “kenapa tak boleh buat payment ni puan?”, “saya dah cuba buat penolakan tapi tak lepas la.”

Perkara ini berlaku adalah disebabkan:

1. Duit yang disediakan cukup-cukup sahaja dalam bank.

Ini tak boleh ye, sebabnya setiap bank kena ada minimum baki dalam akaun setelah kita buat penolakan. Macam kita keluarkan duit di ATM. Contohnya CIMB Bank baki dalam akaun yang kena tinggalkan RM10.

Jadi saya nasihatkan pelanggan semua kena sediakan extra baki sekurang-kurangnya RM30 ke RM50 dalam akaun anda.

2. Tak activate online transaction pada kad.

Walaupun kad bank anda tu pernah swipe masa shopping ianya lain. Customer kena activatekan standing instruction dengan menelefon hotline bank. Sebab bank takkan sembarangan tolak melainkan arahan itu adalah daripada pelanggan mereka, kerana transaksi yang meragukan.

3. Spending limit tidak mencukupi

Menaikkan spending limit anda kepada RM500. Anda kena ambil kira keseluruhan standing instruction anda setiap bulan.

Cara nak naikkan spending limit ni boleh terus buat online ssahaja untuk Maybank (maybank2u) dan CIMB (cimbclicks). Bank lain customer kena call bank.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram

Subscribe to our Newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

× Chat Dengan Saya